10.31.2017

Καστοριά - Πρέσπες. Ημέρες ξεκούρασης

Γύρισα μετά από ένα υπέροχο και αναζωογονητικό ταξίδι στην αρχοντική Καστοριά και στις μαγικές Πρέσπες. Το μέρος προσφέρεται ιδιαίτερα για χαλάρωση και ξεκούραση.
Δεν είναι ανάγκη να μείνετε μέσα στην Καστοριά, αν και το βράδυ προσφέρει μία μυστηριώδη ατμόσφαιρα ελληνικής Πράγας.

Μείναμε στο Σιδηροχώρι στις υπέροχες φεγγαρόλουστες βίλες, και απολαύσαμε σπιτική ατμόσφαιρα σε ένα απόλυτα λειτουργικό περιβάλλον, που συνδύαζε παράδοση, ιδιωτικότητα και την φιλοξενία του Βαγγέλη και της Σοφίας.

Πήγαμε στις Πρέσπες, όπου κάναμε βαρκάδα και φτάσαμε μέχρι το μοναστήρι της Παναγίας Ελεούσας, όπου σταματήσαμε και ανεβήκαμε 178 σκαλιά, που άξιζαν τον κόπο.

Πήγαμε επίσης στον Άγιο Αχίλλειο και περάσαμε απέναντι στην πεζογέφυρα.

Στον γυρισμό απολαύσαμε ένα από τα πιο όμορφα ηλιοβασιλέματα.

Περπατήσαμε στην παλιά πόλη και δίπλα από την λίμνη και ταίσαμε πάπιες, χήνες, κύκνους και γλάρους. Αν είχε και άλλα πετούμενα θα τα ταίζαμε και αυτά.

Φορέσαμε ζιβάγκο, φλις, φόρμες, τζην, χοντρό μπουφάν, ορειβατικά παπούτσια, κασκόλ, γάντια και σκουφί!

Ήπιαμε καφέ στο the passenger, και στο δημοτικό αναψυκτήριο. Και τα δύο με θέα την λίμνη.

Φάγαμε στο ντολτσό καταπληκτικό φαγητό, με φοβερή έμφαση στα μαγειρευτά! Επίσης και στην παλιά πόλη, με ευφάνταστα ψητά και σπιτικές κροκέτες. Για φαγητό υπάρχει και το ονομαστό χωριό των Αμπελοκήπων που είναι γεμάτο ταβέρνες. Εμείς φάγαμε στο αθήρι και μείναμε ικανοποιημένοι και με το παραπάνω. Δοκιμάστε το "Μακάλο", που είναι μία τοπική σάλτσα, αξίζει! Στις Πρέσπες φάγαμε στην συντροφιά, φυσικά γριβάδι που είναι λιμνήσιο ψάρι, και φασόλια, τι άλλο;

Αγοράσαμε φασόλια και πιπεριές φλωρίνης!

Κυρίως, όμως, γνωρίσαμε μια φιλόξενη πόλη, με καλό φαγητό και γραφικά σοκάκια. Ότι πρέπει δηλαδή για μια εύκολη απόδραση, με σχετικά λίγο σχεδιασμό, μιας και υπάρχουν και άλλες δραστηριότητες που μπορούν να κρατήσουν το ενδιαφέρον του ταξιδιώτη, όπως το σπήλαιο του δράκου, το Δισπηλιό, ο Λιμναίος οικισμός, το ενυδρείο και άλλα.

Και στο κάτω κάτω, αν βαρεθείτε πηγαίνετε για ψώνια στα άπειρα γουναράδικα της περιοχής!