12.13.2010

Ψύχωση με τις ελιές


Ακόμη και όταν ήμουνα παιδί και δεν έτρωγα σχεδόν τίποτα, οι ελιές πάντα μου άρεσαν Μπορούσα να φάω απίστευτες ποσότητες από όλους τους τύπους, με αγαπημένους φυσικά των καλαμών αλλά και τις πράσινες. Θυμάμαι πάντα την γιαγιά μου η οποία όταν μετρούσε πάνω από είκοσι κουκούτσια στα αποφάγια μου, πανικοβλημένη μου ζητούσε να σταματήσω, γιατί θα πάθαινε κάτι το στομάχι μου, το τι θα πάθαινε ποτέ δεν μου εξήγησε παρά τις επίμονες ερωτήσεις μου. Μια άλλη θεία με παντοπωλείο από την άλλη, είχε πάθει πλάκα, γιατί από τριάντα και πλέον ανίψια που έκαναν επιδρομή σε σοκολάτες, καραμέλες και τα συναφή, ήμουν η μόνη, που σταθερά κατευθυνόταν στα πλαστικά βαρέλια με τις ελιές, και με την τρυπητή κουτάλα έβγαζα και έτρωγα όσες ήθελα.
Με αμείωτη λαχτάρα συνεχίζεται και τώρα η αγάπη μου γι' αυτές και με το ζόρι κρατιέμαι καθημερινά να μην τελειώσω το βάζο που μου έδωσαν οι γονείς μου από τος δικές τους σπιτικές ελιές. Και μιας και είναι φτιαγμένες σε σπίτι να εξηγήσουμε την απλή διαδικασία με την οποία γίνονται. Χαράζουμε τις ελιές με ξυράφι σε τρία (κατά προτίμηση σημεία), και τις βάζουμε σε βάζα με νερό για να ξεπικρίσουν, το οποίο αλλάζουμε καθημερινά προς επιτάχυνση της διαδικασίας. Την όγδοη μέρα μπορούμε να δοκιμάσουμε και αναλόγως να κρίνουμε. Μετά το πέρας της διαδικασίας αυτής, χύνουμε το νερό και φτιάχνουμε άλμη 7% (7g αλάτι για κάθε 100ml νερού) στην οποία βάζουμε τις ελιές και προσθέτουμε λάδι για να δημιουργήσει ένα στρώμα στο πάνω μέρος και να προστατέψει τις ελιές. Κατά περίπτωση, μπορούμε να βάλουμε ρίγανη, ξύδι, φέτες λεμονιού ή πορτοκαλιού, που θα προσδώσουν άλλη γεύση στις ελιές μας. Προτιμήστε γυάλινα βάζα για όλα τα μέρη της διαδικασίας, μιας και η αδράνεια του υλικού, μας προφυλάσσει από ενδεχόμενους κρυφούς κινδύνους. Αν σκοπεύεται να κρατήσετε τις ελιές εκτός ψυγείου, φροντίστε η άλμη να φτάνει μέχρι 14%.


Πάντως, βλέποντας τις δύο φωτογραφίας, Η πρώτη που δείχνει τις ελιές κατά το ξεπίκρισμα, και η δεύτερη στην οποία είναι έτοιμες προς βρώση, έχω να κάνω την εξής "ανδρική" ίσως παρατήρηση: μοιάζουν αρκετά με τις γυναίκες που, τις περισσότερες φορές, είτε είναι όμορφες αλλά πικρές, είτε λίγο πιο στραπατσαρισμένες αλλά νόστιμες και ενδιαφέρουσες, ψέματα;

No comments: